Bijzonder vaktijdschrift

Het is weekend. We hebben deze dag geen afspraken of plannen en hebben alle tijd van de wereld. D. zit zeer geconcentreerd te lezen in een tijdschrift. Een willekeurige voorbijganger zou kunnen denken dat het een vakblad betreft, dat minutieus doorgeploegd wordt. 

Een willekeurig pagina.
En dat klopt! De naam van het vaktijdschrift heet 'Autoweek' en wordt elke week én in elke vakantie, belangstellend doorgelezen. Als ik een nieuwsbrief krijg over mijn auto, is D. al maanden op de hoogte van het feit dat de betreffende auto een restyling heeft ondergaan, de motorinhoud aangepast is, de wegligging verbeterd is of de rijprestaties in slecht-weer-omstandigheden verbeterd zijn en ga zo nog enkele regels door. 

Regelmatig worden nieuwssites bekeken met occasions van merken als Mercedes, Bentley, Jaguar, Kia, Audi etc. Inmiddels weet ik ook dat er collega's zijn die dezelfde passie voor auto's hebben als D. Mensen die precies de cilinderinhoud weten van het betreffende merk/type auto, acceleratie,  de verschillende uitvoeringen en noem maar op. En deze informatie lepelen ze met enorme snelheid op; alsof de hersenen deze informatie onder 'favorieten' heeft opgeslagen en daardoor snel voorhanden is. 

Het autovirus schijnt besmettelijk te zijn; hier zijn geen medicijnen voor. Dat ik besmet ben geraakt met dit virus, merkte ik laatst tijdens een verjaardag. De broer van een vriendin van mij bladerde door een Autoweek en liet een foto van een rode wagen zien. Ik wierp een blik op de pagina en noemde de naam van de auto zonder er erg in te hebben. 'Cadillac'. Geschrokken hield ik mijn mond en ging verder met een ander onderwerp. Er is één gedachte die sindsdien door mijn hoofd rondspookt: op wat voor papier heeft Autoweek de informatie gedrukt?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Friemeltje, Kwakje en de jagende register-accountant

De boe-vis

Kwal!