Herfstvakantie

Het was afgelopen dagen rustig op de snelweg. Ik kon - bij wijze van spreken - in het midden van de rijbanen rijden zonder iemand tegen te komen. Ik had alle ruimte. Ideaal! Het enige waar ik last van had waren de felle regenbuien afgewisseld door een scherpe oogverblindende zon. De koude ochtend zette mij ook aan het denken: 'tijd voor winterbanden: voordat je het weet is het winter!' 

Na een mailwisseling met een niet nader te noemen bedrijf, had ik voor vandaag een afspraak gemaakt. Mijn gewone banden werden omgewisseld voor echte zware jongens.  

Banden die door de sneeuw heen kunnen rijden. Waar je rustig een heuveltje 
op kunt rijden zonder vast te komen zitten. Banden die grip hebben op de sneeuw waardoor je niet doorglijdt als je remt. 



Nadat alle moeren zorgvuldig aangedraaid waren, en de brug op de werkvloer stond, werd mijn auto eraf gereden. De automonteurs keken verliefd. Niet naar mij, maar naar de auto. "Wat een mooie auto mevrouw. Daar rijden meestal mannen in!" Met dat compliment (voor mijn auto) liep ik de werkplaats uit. Ik stapte de auto in en keek naar mijn dashboard. Als buitentemperatuur werd 14,5 graad C. aangegeven. Een serieuze stem verkondigde de weersverwachting: ".... en morgen temperaturen rond 20 graden ....".


Populaire posts van deze blog

De boe-vis

Friemeltje, Kwakje en de jagende register-accountant

Kwal!