Maandagochtend

Een maandagochtend volgt altijd na de zondagnacht. Afgelopen maandag was het niet anders. Enigszins verkouden stapte ik in de auto om naar mijn werk te rijden. Het was die nacht koud geweest; vorst aan de grond! Rijdend op de snelweg zag ik aan de ene kant de natuur wakker worden. Aan de andere kant was dit al het geval; een enorme file van stilstaande auto's. Mensen zaten doelloos achter het stuur. Kijkend naar het dashboard en horloge en nadenkend hoe veel later ze nu weer op kantoor kwamen. Een ander was gedachteloos in zijn neus aan het pulken. Weer een ander was luidkeels aan het meezingen met een liedje dat hij alleen hoorde.

De zon kwam nieuwsgierig kijken en liet haar licht over de weilanden schijnen. De koeien stonden in een deken van mist. De lucht was ingekleurd met een prachtig kleurenpalet van geel/goude, paarse, roze en witte stukken. 

Nadat ik de foto genomen had (stilstaand op een parkeerplaats), stapte ik weer in de auto. 

Ik had het weekend achter me gelaten; de maandagochtend was goed begonnen. Met een zonnetje.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De boe-vis

Friemeltje, Kwakje en de jagende register-accountant

Kwal!